fbpx

FAQ

faq - vanliga frågor och svar

Uppdaterad den 15/1 kl. 15.00

Varför pausar Falkenbergsrevyn?

Regeringen och FHM meddelade den 10/1 att vi närmaste tiden måste ha en meters distans mellan alla sällskap vilka också begränsades till max åtta personer. Det gör att vi bara kan ha publik på varannan rad och inte får ta in fler än 100 personer i salongen och med dessa förutsättningar är det tyvärr inte möjligt att spela just nu. 

De nya restriktionerna gäller under de närmaste fyra veckorna och ett nytt beslut ska tas nån vecka innan den 10/2. Vi pausar därför tills vidare alla föreställningar mellan den 13/1 och söndag den 6/2. Vi har kontaktat alla grupper, bussbolag och privatpersoner via mail/nyhetsbrev och telefon under veckan och vi började med de som hade biljetter de båda  första  helgerna.

Hur kontaktas våra gäster med flyttade föreställningar?

Redan i tisdags den 11/1 mailade vi alla som hade biljetter den 14-23/1 och kollade av era önskemål om nya föreställningar eller återbetalning. Vi har sedan under veckan kontaktat de flesta för ombokning och räknar med att klara av de sista nu på måndag. Har ni inte fått något mail av oss så kolla skräpposten eller kontakta oss på info@falkenbergsrevyn.se

Senast nu på tisdag den 18/1 kommer vi fortsätta att via mail kontakta alla privatpersoner som bokat biljetter mellan den 28/1 – 6/2.

Vad erbjuds publiken som har biljetter mellan den 13/1 – 6/2?

Vi vill självklart att alla gäster som har köpt biljetter ska kunna se föreställningen. Det är därför vår ambition att erbjuda nya platser längre fram till alla som inte får gå nu. Först och främst vill vi boka om era biljetter till föreställningar där det finns platser kvar och vi släpper även upp några nya föreställningar fram till den 17 april. Går det inte att hitta någon dag som passar er och ni istället önskar återbetalning kommer vi självklart att ordna det. Kolla er mail noga och har ni inte fått något där så kan det även ligga i skräpposten.

Vi är mycket glada över att runt 80% redan valt att boka om sina biljetter till nya föreställningar. Det uppskattar vi mycket.

Vad händer nu närmast?

Vi har nu haft kontakt med alla grupper och bussbolag och även mailat över 500 privatbokare. Av de som valt återbetalning är det många som sagt att de ska boka in sig längre fram men kanske just nu har svårt att bestämma dag.

På måndag eller senast tisdag fortsätter vi kontakta er som har biljetter helgerna den 28/1 – 6/2 och sedan hoppas vi  spela igen från och med 11 februari.

Om jag inte kan gå på de nya datumen får jag tillbaka pengar för mina biljetter då?

Vi hoppas självklart att ni vill gå längre fram och har redan släppt upp nya föreställningar i april. Om ni inte kan boka in er på våra erbjudna datum kommer vi erbjuda återbetalning och då får ni meddela det i ett formulär som är med i vårt mailutskick.

Flyttas även ev. hotell- och restaurangbokningar kopplade till revybiljetterna fram?

Ja, absolut. Vi löser detta i samband med att vi bokar in nya biljetter till er.

Kommer säsongen återupptas?

Regeringen har uttryckt målsättningen att denna restriktion ska vara så kort tid som möjligt och därför hoppas vi vara i gång som vanligt igen efter fyra veckor dvs. den 11 februari.

Garanterar Falkenbergsrevyn återbetalning även på ombokade biljetter?

Ja, det gör vi. Att boka om sina biljetter hos Falkenbergsrevyn är en säker placering. Våra kunder har alltid möjlighet att få återbetalning på inställda föreställningar.