fbpx

Frågor & svar om Falkenbergsrevyns avbrutna säsong

Falkenberg den 19 maj kl. 11.00

Bästa revyvänner som missade revyn 15 mars – 4 april!

Det är tuffa tider för alla och inte minst för vår egen revy som tvingades ställa in våra 15 sista föreställningar i mars och inte fick bjuda alla som bokat biljetter på årets föreställning. 

Det är svåra tider nu och vi måste göra det bästa vi kan tillsammans. Vi är mitt i en pandemi och har tills nu följt branschens rekommendation om Force Majeure. Konsumentverket gjorde ett ställningstagande i veckan vilket vi lyssnat på. Vi har därför tagit ett nytt beslut där vi ger er som inte fick se revyn mellan 15/3 – 4/4 två val och dessa är antingen presentkort till nästa revy eller återbetalning av era biljetter redan nu. Vi kommer att maila ut information om detta till alla berörda under slutet av maj.

Självklart hoppas vi att så många som möjligt ska välja vårt erbjudande om presentkort. Men som sagt, vi ger två valmöjligheter och det är ni själva som bestämmer. Ditt beslut gör skillnad. 

Vänliga och ödmjuka revyhälsningar och välkomna tillbaka till Falkenbergsrevyn!
Bertil, Håkan, Andreas & Magnus

1. Varför avbryter ni säsongen helt och hållet och återupptar inte revyn i augusti?

Nuvarande regelverk tillåter inte att sammankomster med över 50 personer får arrangeras och ingen vet när det kommer att ändras. Vi märker att många oroas över detta och därför tog vi beslutet den 4 maj att ställa in hela säsongen.

2. Vad erbjuds till dem som har en biljett till en av de inställda föreställningarna?

Vi har tills nu följt branschpraxis och hänvisat till Force Majeure men efter Konsumentverkets ställningstagande den 11 maj har vi omprövat vår hållning. Vi har därefter tagit ett nytt beslut där vi ger er som inte fick se revyn mellan 15/3 – 4/4  två val och dessa är antingen presentkort till nästa revy eller återbetalning av era biljetter. Om ni har folk i ert sällskap som både vill ha presentkort och återbetalning så kan vi lösa det. Bara att välja att vi ska kontakta er så gör vi det.

Vi har utöver presentkort även erbjudit alla som inte fick se revyn en 30 dagars fri länk till videotjänsten Vimeo. Filmen är möjlig att se till och med den 3 juni.

3. Hur gör ni om man inte har någon mailadress?

Till er som inte angett någon mailadress har vi via Posten sänt över värdebevis och web-adressen till revyfilmen.

4. Behöver jag kontakta biljettkontoret för att få presentkort eller återbetalning?

Nej, vi har all information om vilka som berörs och kommer att kontakta er via mail den 20/5 och sen gör ni enkelt själva ert val senast den 27/5. Har ni inte fått något från oss så kolla ert spam-filter och hittar ni inte det där så maila till vårt biljettkontor på biljettbokning@falkenbergsrevyn.se. Vill ni ändå ringa oss är biljettkontoret öppet på tisdagar och onsdagar mellan kl. 09.00 – 15.00 och ni kan även maila oss på info@falkenbergsrevyn.se.

5. Hur gör ni med de som hade biljetter till föreställningarna mellan 12 – 14 mars och valde att inte gå på revyn på grund av corona-oron?

Alla som inte kom på revyn de här dagarna på grund av coronaoron har fått mail om att anmäla det innan 17/4 och har sedan erbjudits värdebevis till nästa års revy samt årets revy digitalt. Alla berörda har fått mail om detta under vecka 20.