fbpx

Frågor & svar om inställda föreställningar och vad som händer nu

Falkenberg den 8 april. kl. 18.30

Det är verkligen en svår situation just nu och vi har mängder av olika saker att reflektera över och känner nog lite till mans vår ”litenhet” i allt det som sker. Situationen är en helt annan än vi hade önskat oss och därför valde vi att avbryta säsongen den 15 mars och fick ställa in våra 15 sista föreställningar fram till den 4 april.

Vi vill självklart att alla gäster som har biljetter ska kunna se revyn och vi kommer göra allt vi kan för att det ska bli så. Vår ambition är därför att erbjuda nya föreställningar längre fram till alla som nu inte kan gå samt de som mellan den 12 – 14 mars inte kunde komma på grund av corona-oron. Vi är väldigt ledsna över att behöva ställa in och kan bara hoppas på er förståelse för läget. Mer information kommer framöver till alla som berörs via hemsidan och mail. Ni kan även läsa våra frågor och svar här nedan.

Ta hand om varandra så lovar vi att det kommer bättre tider!

1. Vilka föreställningar är inställda?

Alla föreställningar som varit inplanerade mellan söndagen den 15 mars och lördagen den 4 april är inställda.

2. Varför tog ni beslutet att ställa in från och med den 15 mars?

Det är många som var oroliga och vi tog detta på stort allvar. Folkhälsomyndigheten rekommenderar försiktighet och ville inte längre ha några stora arrangemang med folk som reser långt och det valde vi att lyssna på. 27 mars kom även beslutet om att förbjuda alla arrangemang över 50 personer.

3. Kommer säsongen återupptas?

Vi vill att alla gäster som har en biljett ska kunna se revyn och vi kommer göra allt vi kan för att det ska bli så. Vår ambition är att erbjuda nya föreställningar längre fram till alla som fick besked om inställt och även till de som på grund av corona-oron inte hade möjlighet den 12 – 14 mars. Ni som inte kunde se revyn då har fått ett mail den 8 april där vi bett er att återkomma med besked om detta. Har ni inte fått mailet så kolla ert spam-filter eller maila sara@falkenergsrevyn.se 

Vi återkommer längre fram till alla berörda via mail med mer information när vi vet hur det blir.

4. Vad erbjuds till de som har biljetter till inställda föreställningar?

Vi skulle kunna hänvisa till force majeure för den extra ordinära händelse som corona-pandemin utgör men har inte gjort det utan jobbar för att hitta en bättre lösning. Sedan beskedet kom om inställda föreställningar har vi kontaktat alla grupper och privatpersoner via mail eller telefon som bokat paket med mat och logi.

När det gäller revybiljetterna så följer vi branschens rekommendationer och återbetalar inte dessa utan planerar att spela revyn igen i augusti/september (tidpunkten beror på corona-läget) och erbjuda platser då i stället och kan ni inte gå då får ni erbjuda platserna till någon annan i er närhet. 

5. Behöver jag kontakta biljettkontoret för att få nya biljetter?

Nej, vi har all information om vilka som berörs och återkommer med mer information. Tack på förhand för er förståelse.

6. Vad gäller för mig som har bokat paket med biljetter, supé och logi mellan 15 mars – 4 april?

Sedan beskedet kom om inställda föreställningar har vi kontaktat alla grupper och privatpersoner via mail eller telefon som bokat paket med mat och logi. Skulle vi av någon anledning inte ha nått er så kolla mailen eller skriv till oss på biljettbokning@falkenbergsrevyn.se 

7. Vad betyder detta för Falkenbergsrevyn?

Det är tufft för oss men vi kommer att ta oss igenom detta också. Vi gör vad vi kan för att lösa det här på bästa sätt och hoppas att det ska gå att fortsätta revysäsongen längre fram i år och att vi framförallt ska komma tillbaka med en ny härlig revy nästa vinter. Vi vill också tacka för alla positiva kommentarer och kärlek vi fått som respons på sociala media.

Uppdaterad den 8/4 kl. 18.30